top of page

Στρατηγικός Σχεδιασμός

Ο Στρατηγικός Σχεδιασμός δηλαδή ο καθορισμός μακροπρόθεσμων στόχων, η κατάστρωση των σχετικών σχεδίων υλοποίησης τους, η παρακολούθηση, ανασκόπηση και συνεχής αναπροσαρμογή αυτών των σχεδίων είναι απαραίτητh για την επιτυχή πορεία μιας επιχείρησης.


Το πρώτο και σημαντικότερο όφελος από τη δημιουργία ενός στρατηγικού σχεδίου είναι ότι χαράσσει έναν δρόμο, τον οποίο πρέπει να ακολουθήσουμε, για να φτάσουμε στον προκαθορισμένο στόχο. Άλλα οφέλη που προκύπτουν από τη δημιουργία ενός στρατηγικού σχεδίου είναι η απόκτηση μίας ξεκάθαρης εικόνας πάνω στη λειτουργία της επιχείρησης και συνεπώς η πιο εύκολη αναγνώριση των ανταγωνιστικών συνθηκών, των προωθητικών ευκαιριών και των πλεονεκτημάτων για την εταιρία.


Μέρος του στρατηγικού σχεδιασμού αποτελεί η εκπόνηση του επιχειρηματικού σχεδίου (business plan) αλλά και του σχεδίου Marketing (Marketing Plan).

Anchor 1

Business Plan

To Business Plan αποτελεί τον οδικό χάρτη με τον οποίο θα επιτύχεται τους επιχηρημαιτκούς σας στόχους. Αποτυπώνει τις ιδέες σας, διερευνά κάθε πιθανή ευκαιρία ή απειλή που θα κληθείτε να αντιμετωπίσετε μελλοντικά.

Επίσης το επιχειρηματικό σχέδιο είναι αναπόσπαστο στοιχείο των αιτήσεων για  ένταξη σε επιδοτούμενα προγράμματα ή άλλων κινήσεων για την εξασφάλιση χρηματοδότησης. Κατά συνέπεια, είναι απαραίτητο να δίνεται ιδιαίτερη προσοχή στην σύνταξή τους.

Σε ένα επιχειρηματικό πλάνο περιγράφονται:

  • Οι στόχοι της επιχείρησης για τα επόμενα έτη και ο σκοπός του επιχειρηματικού σχεδίου.

  • Τα προϊόντα ή οι υπηρεσίες που προσφέρει η επιχείρηση αλλά και το συγκριτικό πλεονέκτημα (USP: Unique Selling Proposition) που προσφέρουν στο κοινό-στόχο.

  • Η Αγορά στην οποία δραστηριοποιείται η επιχείρηση και τι κομμάτι αυτής θέλει να διεκδικήσει.

  • Η στρατηγική marketing. Περιγράφονται οι στόχοι marketing και οι ενέργειες που απαιτούνται για την προώθηση του προϊόντος.

  • Οι τρόποι χρηματοδότησης. Εδώ αναλύονται οι τρόποι χρηματοδότησης των διάφορων ενεργειών που περιγράφονται στο σχέδιο.

  • Η χρηματοοικονομική δομή της επιχείρησης αλλά και των προϊόντων – Υπηρεσιών (Profit & Loss). Χρηματοοικονομικά στοιχεία. Εδώ αναλύονται όλα εκείνα που έχουν να κάνουν με την χρηματοοικονομική κατάσταση της εταιρείας.

  • συμπεράσματα που προκύπτουν από το επιχειρηματικό σχέδιο αλλά και τα επόμενα βήματα για την επίτευξη των επιχειρηματικών στόχων.

Marketing Plan

Το Marketing Plan είναι αναπόσπαστο μέρος του επιχειρηματικού σχεδίου. Σε αυτό το στάδιο προδιαγράφονται οι ιδέες και τα μέσα με τα οποία θα προσεγγίσουμε το κοινό στόχος, αλλά και το κόστος για την υλοποίηση των ιδεών.

Σε ένα πλάνο Marketing περιλαμβάνονται:

  • Ανάλυση της αγοράς στην οποία καλείται να λειτουργήσει η επιχείρηση καθώς και το ανταγωνιστικό περιβάλλον. Περιγράφει τα οικονομικά μεγέθη της αγοράς αλλά και το προφίλ του κοινού-στόχου.
     

  • Καθορισμός των Sales Drivers, που είναι χαρακτηριστικά όπως:

  1. Ποιότητα του προϊόντος.

  2. Κανάλια διανομής στα οποίο το κοινό στόχος θα μπορεί να βρει τα προϊόντα μας.

  3. Πως θα παρουσιάσουμε το προϊόν μας στον δυνητικό πελάτη, πως θα φαίνεται στο ράφι και με ποιά διαφημιστικά υλικά.

  4. Τιμολογιακή πολιτική τόσο ώς προς τον τελικό πελάτη όσο και προς τους μεσάζοντες (όταν αυτοί υπάρχουν).

  5. Προωθητικές ενέργειες. Σε αυτό το στάδιο προδιαγράφουμε τις εμπορικές ενέργειες – ενέργειες καταναλωτή οι οποίες θα κάνουν τα προϊόντα μας περισσότερο ελκυστικά στους δυνητικούς μας πελάτες.

  • Marketing Channels.  Σε αυτό το στάδιο καθορίζουμε τα κανάλια διαφήμισης στα οποία μπορούν να προωθηθούν πιο αποτελεσματικά τα προϊόντα μας π.χ Content marketing, Social media, email marketing, in-store marketing κ.ο.κ.
     

  • Προϋπολογισμός - Χρηματοοικονομική δομή του προϊόντος μας. Σε αυτό το στάδιο υπολογίζουμε τα κόστη παραγωγής και διάθεσης και πως αυτά επηρεάζουν την κερδοφορία του (Gross Profit – Net Profit Margin).
     

  • What-If scenarios. Σε κάθε εμπεριστατωμένο marketing plan πρέπει να λαμβάνουμε σοβαρά υπόψη μας την ρευστότητα του επιχειρηματικού τοπίου και πως οι διάφορες ανακατατάξεις μπορούν να επηρεάσουν αρνητικά την επίτευξη των στόχων μας. Γι' αυτό τον λόγο προσπαθούμε να προδιαγράψουμε κάθε αρνητική εξέλιξη προτείνοντας λύσεις εφικτές και βιώσιμες. 

 

Με την ολοκλήρωση του πλάνου μας προδιαγράφουμε και τους τρόπους ελέγχου – αξιολόγησης των προγραμματισμένων ενεργειών σας (KPIs: Key Performance Indicators).

 

Στην kontakos mc, αντλώντας από την τεχνογνωσία των στελεχών μας αλλά και της μακρoχρόνιας εμπειρίας μας, μπορούμε να σας βοηθήσουμε στην κατάρτιση του επιχειρηματικού και του marketing πλάνου για την επιχείρησή σας αλλά και να σας βοηθήσουμε να βρείτε εναλλακτικούς τρόπους χρηματοδότησης.

Επικοινωνήστε μαζί μας σήμερα μέσα από τη φόρμα ενδιαφέροντος επιλέγοντας τις "Υπηρεσίες ΜΜΕ".

bottom of page