Σκοπός του Voucher «ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΜΜΕ Β’» είναι η ενίσχυση της ψηφιακής ωριμότητας των μικρομεσαίων επιχειρήσεων της χώρας που δραστηριοποιούνται σε ένα ευρύ φάσμα κλάδων της οικονομίας. Για τον σκοπό αυτό, το Πρόγραμμα «ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΜΜΕ Β’» θα παρέχει επιταγές (vouchers) που θα διατίθενται για την απόκτηση, μέσω αγοράς ή μίσθωσης, νέων ψηφιακών εργαλείων.
Δικαιούχοι του Προγράμματος
Στο πλαίσιο του Προγράμματος «Ψηφιακά Εργαλεία ΜΜΕ Β'» ενισχύονται υφιστάμενες Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις, για τις οποίες συντρέχουν οι ακόλουθες προϋποθέσεις:
Δεν έχουν λάβει ενίσχυση σε προηγούμενο κύκλο του Προγράμματος «ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΜΜΕ».
Δραστηριοποιούνται σε επιλέξιμη δραστηριότητα.
Συνιστούν νομική οντότητα (Ανώνυμη Εταιρία, Εταιρία Περιορισμένης Ευθύνης, Ομόρρυθμη Εταιρία ή Ετερόρρυθμη Εταιρία, Ι.Κ.Ε, Ατομική Επιχείρηση, Κοινωνική Συνεταιριστική Επιχείρηση, Συνεταιρισμός) ή Ατομική Επιχείρηση ή ασκούν ελευθέριο επάγγελμα και τηρούν απλογραφικά ή διπλογραφικά βιβλία.
Στην ενότητα 2.1 της Πρόσκλησης, παρουσιάζεται αναλυτικά το σύνολο των προϋποθέσεων συμμετοχής στο Πρόγραμμα.
Οι δικαιούχοι του Προγράμματος εντάσσονται στις ακόλουθες διακριτές κατηγορίες:
Για την επιβεβαίωση τήρησης των κριτηρίων επιλεξιμότητας, παρακαλούμε συμβουλευτείτε την ενότητα 2.3 της Πρόσκλησης.
Χρονική διάρκεια και ορόσημα Προγράμματος
Ψηφιακά Εργαλεία ΜΜΕ Β΄- Κύκλος #1
Υποβολή αιτήσεων χρηματοδότησης δικαιούχων: Από τη Δευτέρα 16 Δεκεμβρίου 2024 έως και την Παρασκευή 03 Ιανουαρίου 2025 και ώρα 17:00.
Προθεσμίες πραγματοποίησης αγορών εγκεκριμένων δικαιούχων:
Έκδοση και δέσμευση επιταγών από προμηθευτές: από Δευτέρα 20 Ιανουαρίου 2025 έως την Παρασκευή 14 Φεβρουαρίου 2025.
Εξαργύρωση επιταγών: έως την Παρασκευή 28 Φεβρουαρίου 2025.
Ψηφιακά Εργαλεία ΜΜΕ Β΄- Κύκλος #2
Ο 2ος κύκλος του Προγράμματος θα ενεργοποιηθεί για μέρος ή το σύνολο των κατηγοριών επιχειρήσεων, εφόσον υπάρχει προϋπολογισμός προς διάθεση στις αντίστοιχες κατηγορίες.
Υποβολή αιτήσεων χρηματοδότησης δικαιούχων: Από την Δευτέρα 17 Φεβρουαρίου 2025 έως και την Παρασκευή 07 Μαρτίου 2025 και ώρα 17:00.
Προθεσμίες πραγματοποίησης αγορών εγκεκριμένων δικαιούχων:
Έκδοση και δέσμευση επιταγών από προμηθευτές: από τη Δευτέρα 24 Μαρτίου 2025 έως την Παρασκευή 18 Απριλίου 2025.
Εξαργύρωση επιταγών: έως Παρασκευή 02 Μαΐου 2025.
Ψηφιακά Εργαλεία ΜΜΕ Β΄- Κύκλος #3
Ο 3ος κύκλος του Προγράμματος θα ενεργοποιηθεί για μέρος ή το σύνολο των κατηγοριών επιχειρήσεων, εφόσον υπάρχει προϋπολογισμός προς διάθεση στις αντίστοιχες κατηγορίες.
Υποβολή αιτήσεων χρηματοδότησης δικαιούχων: από τη Τρίτη 22 Απριλίου 2025 έως και την Παρασκευή 09 Μαΐου 2025 και ώρα 17:00.
Προθεσμία πραγματοποίησης αγορών εγκεκριμένων δικαιούχων:
Έκδοση και δέσμευση επιταγών από προμηθευτές: από τη Δευτέρα 26 Μαΐου 2025 έως την Παρασκευή 20 Ιουνίου 2025.
Εξαργύρωση επιταγών: έως την Δευτέρα 30 Ιουνίου 2025.
Δεν επιτρέπεται η υποβολή αίτησης σε μεταγενέστερο κύκλο εφόσον ένας δικαιούχος έχει ήδη ενταχθεί σε προγενέστερο κύκλο, σε οποιαδήποτε κατηγορία του Προγράμματος.
Προϋπολογισμός Προγράμματος
Το Πρόγραμμα χρηματοδοτείται από πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας για τη Δράση του ΤΑΑ με προϋπολογισμό 42.000.000,00 ευρώ.
Ύψος και ένταση ενίσχυσης
Στο πλαίσιο του Προγράμματος δίνεται η δυνατότητα αξιοποίησης επιταγών (vouchers), βάσει της κατηγορίας κάθε επιχείρησης, ως ακολούθως:
(Α) | (Β) | (Γ) | (Δ) |
Κατηγορία ΜΜΕ | Ονομαστική Αξία Επιταγών (Μέγιστο ποσό ενίσχυσης) | Μέγιστη επιλέξιμη δαπάνη | Ένταση ενίσχυσης |
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ #1 | € 1.600,00* [αρ. μελών] | € 2.000,00 * [αρ. μελών] | 80% |
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ #2 | € 1.200,00 * [αρ. μελών] | € 1.500,00 * [αρ. μελών] | 80% |
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ #3 | € 990,00 | € 1.100,00 | 90% |
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ #4 | € 630,00 | € 700,00 | 90% |
Ο αριθμός μελών αναφέρεται στα Φυσικά Πρόσωπα (Συμβολαιογράφους και Δικαστικούς Επιμελητές αντίστοιχα), οι οποίοι συμμετέχουν από κοινού στην επιχείρηση που υποβάλλει αίτηση χρηματοδότησης από το Πρόγραμμα. Για τις ατομικές επιχειρήσεις / μεμονωμένους Συμβολαιογράφους και Δικαστικούς Επιμελητές ο αριθμός μελών ισούται με ένα (1). Για νομικές μορφές (αστικές εταιρίες) λαμβάνεται υπόψη ο συνολικός αριθμός των μελών (ΦΠ) που συμμετέχει σε αυτές. Το σύνολο των παραπάνω στοιχείων αντλείται από τα μητρώα που τηρούν οι Συμβολαιογραφικοί Σύλλογοι και η Ομοσπονδία Δικαστικών Επιμελητών Ελλάδας αντίστοιχα.
Επισημαίνεται ότι το ύψος της ενίσχυσης / ποσό εξαργύρωσης δεν μπορεί να υπερβεί:
την ονομαστική αξία των επιταγών, όπως αποτυπώνεται στη στήλη (Β) και,
το 80% του πραγματικού κόστους των προμηθευόμενων ψηφιακών προϊόντων και υπηρεσιών, όπως θα αποτυπώνεται στα παραστατικά των αντίστοιχων συναλλαγών για τις κατηγορίες #1 και #2.
το 90% του πραγματικού κόστους των προμηθευόμενων ψηφιακών προϊόντων και υπηρεσιών, όπως θα αποτυπώνεται στα παραστατικά των αντίστοιχων συναλλαγών για τις κατηγορίες #3 και #4.
Οι δαπάνες που ενισχύονται στο πλαίσιο του Προγράμματος δεν επιτρέπεται να ενισχυθούν από καμία άλλη πηγή, Εθνική ή Ευρωπαϊκή.
Για περισσότερες πληροφορίες, αναφορικά με τους κανόνες επιλεξιμότητας των δαπανών, παρακαλούμε συμβουλευτείτε την ενότητα 6.3 της Πρόσκλησης.
Ενδεικτικά παραδείγματα ελέγχου επιλεξιμότητας δαπανών και υπολογισμού ενίσχυσης παρέχονται στην ενότητα 6.4 της Πρόσκλησης.
Επιλέξιμες Ενέργειες και Δαπάνες
Στο Πρόγραμμα γίνονται δεκτές προς επιδότηση οι κάτωθι κατηγορίες, ενδεικτικά:
Εφαρμογές Λογισμικών, Εφαρμογές Διαχείρισης Πελατών, Εφαρμογές κρατήσεων, τιμολόγησης,
Πλατφόρμες παραγωγικότητας (PM, Ai, RPA κ.ά.), Συμβατικές λύσεις Cloud, Εργαλεία Διαχείρισης Εργασιών,
Πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου, Cloud εργαλεία, Connectors διασύνδεσης με υπηρεσίες,
Ασφάλεια πρόσβασης σε εφαρμογές, Συμμόρφωση στη διαχείριση δεδομένων, Ασφάλεια για τους χρήστες και
ψηφιακός Εξοπλισμός όπως tablets, laptops, notebooks, σταθεροί υπολογιστές και άλλος ψηφιακός εξοπλισμός, υπό προϋποθέσεις.
Για περισσότερες πληροφορίες, αναφορικά με τις επιδοτούμενες λύσεις, παρακαλούμε συμβουλευτείτε την ενότητα 5.1 της Πρόσκλησης.
Διαδικασία Υποβολής Αιτήσεων Χρηματοδότησης Δικαιούχων
Η αίτηση υποβάλλεται από εκπρόσωπο της επιχείρησης που κατέχει νομίμως τους κωδικούς (username & password) πρόσβασης της επιχείρησης στις φορολογικές υπηρεσίες της ΑΑΔΕ (πληροφοριακό σύστημα taxis-net).
Αγορά επιδοτούμενων ψηφιακών λύσεων
Η διαδικασία αγοράς επιδοτούμενων λύσεων συνοπτικά ακολουθούν τα εξής βήματα:
Λήψη των επιταγών (vouchers)
Επιλογή προϊόντων – υπηρεσιών και προμηθευτών
Παραγγελία προϊόντων – υπηρεσιών – Δέσμευση vouchers
Εξόφληση προϊόντος – εξαργύρωση vouchers
Για περισσότερες πληροφορίες, αναφορικά με τη διαδικασία αγοράς επιδοτούμενων ψηφιακών λύσεων, παρακαλούμε συμβουλευτείτε την ενότητα 13 της Πρόσκλησης.
Πηγή: www.digitalsme.gov.gr
Comments